ONON Plusz

2013. március 28., csütörtök

ONline olasz - gelateria


ONON – ONline Olasz Naponta - Tanulj egy olasz szót minden nap!

A mai online olasz szavunk: gelateria
Névelővel: la gelateria, una gelateria. Többes száma: le gelaterie.

A mai online olasz példamondataink:
Andiamo in gelateria stasera? - Elmegyünk ma este a fagyizóba?
Ho incontrato le tue sorelle davanti alla gelateria. - Találkoztam a lánytestvéreiddel a fagyizó előtt.
Quando ero studente universitario ho lavorato in una gelateria per due settimane. - Amikor egyetemista voltam, két hetet dolgoztam egy fagyizóban.

ONON – ONline Olasz Naponta – gyere holnap is!
Írj újabb példamondatot a hozzászólások között!
Nézz vissza, hétvégén kijavítom az egész heti hozzászólásokat!

2 megjegyzés:

  1. Un bambino piange davanti alla gelateria. Ci si avvicina un uomo gentile.
    - Che cos'hai, figliolo mio? Ti sei perduto?
    - Io non mi sono perduto. Io sono qui. Mi pare invece che i miei genitori si siano smarriti ...
    A fagyizo elott sir egy kisgyerek. Odalep hozza egy kedves ember.
    - Mi a baj, kisfiam? Elvesztel (eltevedtel)?
    - En nem vesztem el. En itt vagyok. A szuleim viszont ugy tunik, eltevedtek ...

    VálaszTörlés
  2. JAVÍTÁS:

    Un bambino piange davanti alla gelateria. Ci si avvicina un uomo gentile.
    - Che cos'hai, figliolo mio? Ti sei PERSO? (LÉTEZIK A "PERDUTO" ALAK, DE A MAI BESZÉLT NYELVBEN A "PERSO"-T HASZNÁLJÁK.)
    - Io non mi sono PERSO. Io sono qui. Mi pare invece che i miei genitori si siano PERSI...

    A fagyizo elott sir egy kisgyerek. Odalep hozza egy kedves ember.
    - Mi a baj, kisfiam? Elvesztel (eltevedtel)?
    - En nem vesztem el. En itt vagyok. A szuleim viszont ugy tunik, eltevedtek ...

    VálaszTörlés