ONON Plusz

2013. február 4., hétfő

ONline olasz - sorella minore


ONON – ONline Olasz Naponta - Tanulj egy olasz szót minden nap!

A mai online olasz szavunk: sorella minore – húg
Névelővel: la sorella minore, una sorella minore. Többes száma: le sorelle minori

A mai online olasz példamondataink:
La mia sorella minore é molto timida. – A húgom nagyon félénk.
Dobbiamo andare a prendere la nostra sorella minore a scuola. – El kell mennünk a húgunkért az iskolába.
Ieri ho incontrato la sorella minore di Lidia. – Tegnap találkoztam Lídia húgával.

Újdonság! Olasz csevegő klub – online társalgási órák anyanyelvi tanárral, klikk a részletekért >>>


ONON – ONline Olasz Naponta – gyere holnap is!
Írj újabb példamondatot a hozzászólások között!
Nézz vissza, hétvégén kijavítom az egész heti hozzászólásokat!

2 megjegyzés:

  1. Sentenze a scuola - Aranykopesek a suliban
    1.L'insegnante: - Sono nati degli grandi uomini al nostro paese? Mia sorellina minore: - No, ci sono nati sempre solo piccoli bambini.
    Tanar: - Szulettek a falunkban nagy emberek? Kishugom: - Nem, itt mindig csak kisbabak szulettek.
    2.L'insegnante: - Ho 10 euro, e chiedo dalla tua zia 15 euro e dal tuo padre 10 euro in prestito. Cosa fa tutto questo? Mia sorellina: - Debiti maestro, forti debiti. = Tanar: - Van 10 eurom, kolcsonkerek a nenikedtol 15-ot, apukadtol 10-et. Mi lesz az eredmeny? Kishugom: - Adossag, tanba', sulyos adossag.
    3.Compagno di banco e sorellina alla prima classe
    - Qual'e' il primo carattere dell'alfabeto? - A. - E poi che cosa viene? - Tutti gli altri.
    Padtars es hugom elsoben: - Mi az abc elso betuje? - A. - Es mi jon utana? - Az osszes tobbi.

    VálaszTörlés
  2. JAVÍTÁS:

    Sentenze a scuola - Aranykopesek a suliban
    1.L'insegnante: - Sono nati DEI grandi uomini NEL nostro paese? Mia sorellina minore: - No, ci sono nati sempre solo piccoli bambini.
    Tanar: - Szulettek a falunkban nagy emberek? Kishugom: - Nem, itt mindig csak kisbabak szulettek.

    2.L'insegnante: - Ho 10 euro, e chiedo A tua zia 15 euro e A tuo padre 10 euro in prestito. QUANTO fa tutto questo? Mia sorellina: - Debiti maestro, GRANDI debiti. = Tanar: - Van 10 eurom, kolcsonkerek a nenikedtol 15-ot, apukadtol 10-et. Mi lesz az eredmeny? Kishugom: - Adossag, tanba', sulyos adossag.

    3.Compagno di banco e LA MIA sorellina IN PRIMA:
    - Qual'e' LA PRIMA LETTERA dell'alfabeto? - A. - E poi che cosa viene? - Tutti gli altri.
    Padtars es hugom elsoben: - Mi az abc elso betuje? - A. - Es mi jon utana? - Az osszes tobbi.

    VálaszTörlés