ONON Plusz

2012. május 21., hétfő

ONline olasz - tutto


ONON – ONline Olasz Naponta - Tanulj egy olasz szót minden nap!
A mai online olasz szavunk: tutto – minden
Lehetséges alakjai: tutto, tutti, tutta, tutte.

A mai online olasz példamondataink:
Ho lavorato tutto il giorno. – Egész nap dolgoztam.
Andiamo a fare una gita tutte le domeniche. – Minden vasárnap kirándulni megyünk.
Hai fatto tutto ció che potevi. – Mindent megtettél, amit tudtál.

ONON – ONline Olasz Naponta – gyere holnap is!
Írj újabb példamondatot a hozzászólások között!
Nézz vissza, hétvégén kijavítom az egész heti hozzászólásokat!          

2 megjegyzés:

  1. Ciao di nuovo!


    Secondo me, la lingua italiana é la piú bella tutto nel mondo. (tranne ungherese)
    Szerintem az olasz nyelv a legszebb az egész világon.

    Dopo aver viaggiato tutta la notte, abbiamo cercato un albergo la mattina.
    Miután egész éjjel utaztunk, reggel kerestünk egy szállodát.

    Come leggevo nel giornale, tutto il mondo é cambiato..
    Ahogy az újságban olvastam, az egész világ megváltozott.

    VálaszTörlés
  2. JAVÍTÁS:

    Ciao di nuovo!

    Secondo me, la lingua italiana é la piú bella IN TUTTO IL mondo. (tranne ungherese) - Szerintem az olasz nyelv a legszebb az egész világon.

    Come HO LETTO nel giornale, tutto il mondo é cambiato.. - Ahogy az újságban olvastam, az egész világ megváltozott.

    VálaszTörlés