ONON Plusz

2011. április 21., csütörtök

ONline olasz - preparare

ONON – ONline Olasz Naponta - Tanulj egy olasz szót minden nap!


A mai online olasz szavunk: preparare – készít, elkészít.

Ragozása: io preparo, tu prepari, lui/lei prepara, noi prepariamo, voi preparate, loro preparano.

Participio passato: preparato.


A mai online olasz példamondataink:

Ogni mattina preparo un buon caffé ristretto per il mio ragazzo. – Minden reggel készítek egy jó erős kávét a barátomnak.

Avete preparato il pranzo per domani? – Elkészítettétek holnapra az ebédet?

Quando ero piccola la mia mamma mi preparava il letto ogni sera. – Amikor kicsi voltam, az anyukám minden este megágyazott nekem.


ONON – ONline Olasz Naponta – gyere holnap is!

Írj újabb példamondatot a hozzászólások között! Nézz vissza, holnap kijavítom!

Idén nyáron irány Dél-Olaszország! Olasz tanfolyam + nyaralás
a csizma sarkában:
http://bit.ly/Grottaglie >>>
kattints a részletekért!

3 megjegyzés:

  1. Prepari per me un panino con prosciutto? Készítesz nekem egy sonkás szendvicset? Oggi giá nel primo pomeriggio abbiamo praparato la cena, perché abbiamo invitato nostri amici per mio compleanno. Ma már kora délután elkészítettük a vacsorát, mert meghívtuk a barátainkat a születésnapomra.

    VálaszTörlés
  2. Anch'io preparo un caffé per il mio marito ogni mattina.
    No, non ho preparato il pranzo per domani, nemmeno ho preparato il cena di oggi.

    Én is készítek egy kávét a férjemnek minden reggel.
    Nem, nem készítettem el a holnapi ebédet, még a mai vacsorát sem készítettem el.

    VálaszTörlés
  3. JAVÍTÁS:

    MI prepari un panino con IL prosciutto? - Készítesz nekem egy sonkás szendvicset?

    Oggi nel primo pomeriggio abbiamo praparato la cena, perché abbiamo invitato I nostri amici per IL mio compleanno. - Ma már kora délután elkészítettük a vacsorát, mert meghívtuk a barátainkat a születésnapomra.

    No, non ho preparato il pranzo per domani, NON HO nemmeno preparato LA cena di oggi. - Nem, nem készítettem el a holnapi ebédet, még a mai vacsorát sem készítettem el.

    VálaszTörlés