ONON Plusz

2013. november 18., hétfő

ONline olasz - fidanzato

ONON – ONline Olasz Naponta - Tanulj egy olasz szót minden nap!


A mai online olasz szavunk: fidanzato - vőlegény, barát (tartós kapcsolatban)
Névelővel: il fidanzato, un fidanzato. Többes száma: i fidanzati.


AZ ONON PLUSZ-HOZ LETÖLTHETŐ HANGANYAG IS TARTOZIK! >>>



A mai online olasz példamondataink:
Come si chiama il tuo fidanzato? - Hogy hívják a vőlegényedet?
Io non ho paura di rimanere senza un fidanzato. -Én nem félek attól, hogy vőlegény nélkül maradok.
Il fidanzato ideale sa lavare i piatti e cucinare. - Az ideális barát tud mosogatni és főzni.



ONON – ONline Olasz Naponta – gyere holnap is!
Írj újabb példamondatot a hozzászólások között!

Nézz vissza, hétvégén kijavítom az egész heti hozzászólásokat!

7 megjegyzés:

  1. Il mio fidanzato mi aspetto ogni pomeriggio. ( A vőlegényem vár minden délután).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.

      Törlés
    2. JAVÍTÁS:

      Il mio fidanzato mi aspeTTA ogni pomeriggio.

      É UN BRAVO FIDANZATO. :)

      Törlés
  2. Ieri sera sono andata con mio fidanzato al cinema.
    Tegnap este moziba mentem a barátommal.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. JAVÍTÁS:

      Ieri sera sono andata con IL mio fidanzato al cinema.
      Tegnap este moziba mentem a barátommal.

      Törlés
  3. Quando sono stato fidanzato, molto ho preoccupato lo causa di mio matrimonio. Almeno sono stato piú magro con dieci chilogrammi, non cosi é adesso.
    Amikor vőlegény voltan , nagyon izgultam az esküvőm miatt. 10 kiloval voltam vékonyabb, nem úgy mint most.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. JAVÍTÁS:

      Quando ERO fidanzato, ERO MOLTO PREOCCUPATO A causa DELLE NOZZE. ERO piú magro DI ALMENO dieci chilogrammi, non COME adesso.
      Amikor vőlegény voltan , nagyon izgultam az esküvőm miatt. 10 kiloval voltam vékonyabb, nem úgy mint most.

      Törlés