ONON Plusz

2013. január 9., szerda

ONline olasz - colpa


ONON – ONline Olasz Naponta - Tanulj egy olasz szót minden nap!

A mai online olasz szavunk: colpa – hiba, bűn
Névelővel: la colpa, una colpa. Többes száma: le colpe

A mai online olasz példamondataink:
Non é colpa mia che abbiamo fatto ritardo! – Nem az én hibám, hogy elkéstünk!
Quale colpa hanno commesso Adamo ed Eva nel Paradiso? – Milyen hibát követett el Ádám és Éva a paradicsomban?
Tu non devi avere senso di colpa. – Neked nem kell, hogy bűntudatod legyen.

ONON – ONline Olasz Naponta – gyere holnap is!
Írj újabb példamondatot a hozzászólások között!
Nézz vissza, hétvégén kijavítom az egész heti hozzászólásokat!

5 megjegyzés:

  1. Non fa nulla colpa e mio o anche dio, quel che e fatto e fatto. - Nem szamit hogy en hibaztam vagy akar te, ami tortent, megtortent.

    VálaszTörlés
  2. In compagnia: - Sentite, che cosa ho sentito dire, "Il saggio cade in colpa sette volte a giorno."!
    Casanova: - Beh, mi sembra che il tuo saggio spari grosse!
    Tarsasagban: - Figyeljetek, mit hallottam: "A bolcs [is] hetszer vetkezik egy nap."!
    Casanova: Ha't, nekem ugy tunik, a te bolcsed nagyot lodit!

    Proverbio: Chi non e' morto non e' immune ancora dalle colpe.
    Kozmondas: Aki nem halott, nem mentes meg a hibaktol.

    Dettato: Scagli la prima pieta su lei chi non ha mai commesso una colpa.
    Szolas: Az vesse ra az elso kovet, aki meg sosem vetkezett.

    VálaszTörlés
  3. É l unica colpa tua che l abbia amata tanto.
    Az egyetlen hibája, hogy nagyon szerette őt.
    Di chi é la colpa? Ki a bűnös?
    Mi sono sentita in colpa, perché dimenticavo del nostro appuntamento.
    Bűntudatom volt mert megfeledkeztem a találkozónkról.

    VálaszTörlés
  4. JAVÍTÁS:

    Non fa NIENTE SE LA COPLA É MIA O TUA, quel che É fatto É fatto. - Nem szamit hogy en hibaztam vagy akar te, ami tortent, megtortent.

    In compagnia: - ASCOLTATE, che cosa ho sentito dire, "ANCHE Il saggio HA COLPA / CADE IN PECCATO sette volte a giorno."!
    Casanova: - Beh, mi sembra che il tuo saggio LE spari grosse!
    Tarsasagban: - Figyeljetek, mit hallottam: "A bolcs [is] hetszer vetkezik egy nap."!
    Casanova: Ha't, nekem ugy tunik, a te bolcsed nagyot lodit!

    Dettato: Scagli SU DI LEI la prima pieTRA CHI É SENZA PECCATO. - Szolas: Az vesse ra az elso kovet, aki meg sosem vetkezett.

    VAN EGY MÁSIK SZÓ AZ OLASZBAN: PECCATO, JELENTÉSE: BŰN.
    A MAGYARBAN EGY KICSIT MÁSHOGY HASZNÁLJUK A HIBA, VÉTEK, BŰN KIFEJEZÉSEKET. A PÉLDAMONDATAITOKBAN VAN, AHOL A PECCATO SZÓ A MEGFELELŐ.

    VálaszTörlés