ONON Plusz

2012. november 20., kedd

ONLine olasz - nuotare


ONON – ONline Olasz Naponta - Tanulj egy olasz szót minden nap!

A mai online olasz szavunk: nuotare – úszni
Ragozása: io nuoto, tu nuoti, lui/lei nuota, noi nuotiamo, voi nuotate, loro nuotano.
Participio passato: (avere) nuotato

A mai online olasz példamondataink:
Sai nuotare? – Tudsz úszni?
Il dottore mi ha consigliato di nuotare almeno te volte alla settimana. – Az orvos azt tanácsolta, hogy legalább hetente háromszor ússzak.
Ho passato tutto agosto al mare e nuotavo ogni mattina. – Az egész augusztust a tengernél töltöttem és minden reggel úsztam.

ONON – ONline Olasz Naponta – gyere holnap is!
Írj újabb példamondatot a hozzászólások között!
Nézz vissza, hétvégén kijavítom az egész heti hozzászólásokat!

3 megjegyzés:

  1. Sajnos nem tudok úszni.
    Non posso nuotare purtroppo.
    Minden reggel úszni megyek.
    Ogni mattina nuotare vado.

    VálaszTörlés
  2. Tegnap elmentem az uszodába, és úsztam legalább ezer métert.
    Ieri sono andato nella piscina e ho nuotato almeno 1000 metri.

    Mikor nyár van, rendszeresen úszok egy szép tóban.
    Quando é estate, frequento a nuotare regolarmente a un bel lago.

    VálaszTörlés
  3. JAVÍTÁS:

    Sajnos nem tudok úszni. - Purtroppo non SO nuotare.

    Minden reggel úszni megyek. - Ogni mattina VADO A nuotare.

    Tegnap elmentem az uszodába, és úsztam legalább ezer métert. - Ieri sono andato IN piscina e ho nuotato almeno 1000 metri.

    Mikor nyár van, rendszeresen úszok egy szép tóban. - Quando é estate, NUOTO regolarmente IN un bel lago.

    VálaszTörlés