ONON Plusz

2012. április 3., kedd

ONline olasz - scusare


ONON – ONline Olasz Naponta - Tanulj egy olasz szót minden nap!

A mai online olasz szavunk: scusare – megbocsátani   
Ragozása: io scuso, tu scusi, lui/lei scusa, noi scusiamo, voi scusate, loro scusano.  
Participio passato: (avere) scusato

A mai online olasz példamondataink:
Scuso sempre i miei figli perché li amo molto. – A gyerekeimnek mindig megbocsátok, mert nagyon szeretem őket.
Se la tua amica fa uno sbaglio la scusi? – Ha a barátnőd hibázik, megbocsátasz neki?
Ho scusato il mio ragazzo perché si é pentito di quello che ha fatto. – Megbocsátottam a barátomnak, mert megbánta azt, amit tett.
Scusami, per favore! - Bocsáss meg, kérlek!

Olasz tanfolyam az Adria partján >>  


ONON – ONline Olasz Naponta – gyere holnap is!
Írj újabb példamondatot a hozzászólások között! Nézz vissza, holnap kijavítom!         

2 megjegyzés:

  1. Secondo me dovresti scusare tua figlia.
    Szerintem meg kellene bocsátanod a lányodnak.
    Mi scusi, per favore, non Vi ho visto.
    Bocsásson meg, nem vettem Önt észre.
    Ho sempre scusato tutti i tuoi sbagli ma adesso non posso farlo.
    Mindig megbocsátottam minden hibád, de most már nem tudom.

    VálaszTörlés
  2. Quali peccati non puoi scusare? Mely bűnöket nem tudod megbocsátani?
    Anche Gesú ha scusato ai rei. Jézus is megbocsátott a bűnösöknek.

    VálaszTörlés