ONON Plusz

2012. április 4., szerda

ONline olasz - anno


ONON – ONline Olasz Naponta - Tanulj egy olasz szót minden nap!

A mai online olasz szavunk: anno – év
Névelővel: l'anno, un anno. Többes száma: gli anni.

A mai online olasz példamondataink:
Quanti anni ha la tua fidanzata? - Hány éves a menyasszonyod? 
Quale é il primo mese dell’anno, e quale é l'ultimo mese dell’anno? - Melyik az év első hónapja, és melyik az év utolsó hónapja? 
Di quanti giorni é composto l'anno bisestile? - Hány napból áll a szökőév?

Olasz tanfolyam az Adria partján >>  


ONON – ONline Olasz Naponta – gyere holnap is!
Írj újabb példamondatot a hozzászólások között! Nézz vissza, holnap kijavítom!         

4 megjegyzés:

  1. In ogni anno passo almeno due settimane in Italia.
    Minden évben legalább 2 évet töltök Olaszországban.
    Ho giá visto questo film una volta 2 anni fa.
    2 éve már egyszer láttam ezt a filmet.
    Magari avessi solo 20 anni!
    Bárcsak 20 éves lennék!

    VálaszTörlés
  2. Nell'anno scorso purtroppo non sono stata in Italia,ma in questo anno giá sopno stata lí, precisio a Francavilla.
    A múlt évben sajnos nem voltam Olaszországban, de ebben az évben már voltam ott, pontosan Francavillában.
    Nell'anno prossimo anch'io vorrei insegnare qualcosa, ma qesto é ancora il segreto. A következő évben szeretnék valamit tanítani, de ez még titok.

    VálaszTörlés
  3. Sono andato all'università per quattro anni.
    Négy évig jártam egyetemre.
    Quest'anno ho viaggiato due volte a Miskolc.
    Ebben az évben kétszer utaztam Miskolcra.

    VálaszTörlés
  4. JAVÍTÁS:

    Ogni anno passo almeno due settimane in Italia.
    Minden évben legalább 2 évet töltök Olaszországban.

    L'anno scorso purtroppo non sono stata in Italia, ma questo anno giá soNO stata lí, precisAMENTE a Francavilla. - A múlt évben sajnos nem voltam Olaszországban, de ebben az évben már voltam ott, pontosan Francavillában.

    L'anno prossimo anch'io vorrei insegnare qualcosa, ma QUesto é ancora UN segreto. - A következő évben szeretnék valamit tanítani, de ez még titok. --- IO SO, CHE COSA! :)

    Sono andatA (HA LÁNY MONDJA) all'università per quattro anni.
    Négy évig jártam egyetemre.

    VálaszTörlés