ONON Plusz

2013. október 31., csütörtök

ONline olasz - azione

ONON – ONline Olasz Naponta - Tanulj egy olasz szót minden nap!

A mai online olasz szavunk: azione - akció, cselekvés, tett
Névelővel: l’azione, un’azione. Többes száma: le azioni

TÖBBRE VÁGYSZ? ITT AZ ONON PLUSZ! >>>

A mai online olasz példamondataink:
Ti piacciono i film di azione? - Szereted az akciófilmeket?
Stamattina ho fatto una buona azione. - Ma reggel volt egy jó tettem.
Usiamo l’imperfetto per descirvere azioni contemporanee al passato. - Az imperfetto-t a múltbeli párhuzamos cselekvések leírására használjuk.  

ONON – ONline Olasz Naponta – gyere holnap is!
Írj újabb példamondatot a hozzászólások között!

Nézz vissza, hétvégén kijavítom az egész heti hozzászólásokat!



4 megjegyzés:

  1. Oggi, quando ho fatto una passeggiata e ho visto un boyler di sole colare sul un tetto.
    Ho pensato cosa azione io debbo fare? Finalmente ho venuto e ho suonato (sonato?) alla porta della casa e ho detto al qualcuno tra i inquilini che bisogna cercare fretta e furia un montatore.
    Ma, amikor sétálni voltam láttam egy napboylert egy tetőn amelyik folyt.Gondolkodtam mit kell most tennem? Végül mentem és csöngettem a hát ajtaján és mondtam a lakosok közül egyiknek, hogy gyorsan kell keresni egy szerelőt.

    VálaszTörlés
  2. Scusa me, ho scritto : "ho vento" invece di "ho andato"...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. SONO andato... (vagy ha nő vagy, andatA), a mozgást, állapotot jelölő igék segédigéje múlt idő használatakor nem avere hanem ESSERE :) én is még sokszor hibázok a nem egyértelműeknél, de az andare, venire biztos... ;)

      Törlés
    2. Ez így van, köszönöm!
      Ne haragudj Limor, ez az írás kimaradt a javításból, biztos későn került fel, utána meg már nem volt szem előtt!

      Törlés