ONON Plusz

2014. december 1., hétfő

ONline olasz - quaderno

ONON – ONline Olasz Naponta - Tanulj egy olasz szót minden nap!

A mai online olasz szavunk: quaderno - füzet
Névelővel: il quaderno, un quaderno. Többes száma: i quaderni

A mai online olasz példamondataink:
Ho lasciato il mio quaderno a casa. -Otthon hagytam a füzetem.
Compra tre-quattro quaderni per favore! - Vegyél 3-4 füzetet légy szíves!
Porta un quaderno e una penna per la lezione di tedesco. - Hozz egy füzetet és egy tollat a német órára.

ONON – ONline Olasz Naponta – gyere holnap is!
Írj újabb példamondatot a hozzászólások között!
Nézz vissza, hétvégén kijavítom az egész heti hozzászólásokat!

1 megjegyzés:

  1. Tegnap vettem egy füzetet az olasz tanfolyamhoz.
    Ieri ho comprato un quaderno sul corso di italiano.

    Mikor leszálltam a buszról, kiesett a füzet a táskámból.
    Quando sono sceso dall'autobus, il quaderno é uscito dalla mia borsa.

    A fiam összefirkálta a füzetemet, nagyon mérges voltam.
    Mio figlio ha scarabocchiato il mio quaderno, ero molto arrabbiato.

    VálaszTörlés