ONON Plusz

2012. október 15., hétfő

ONline olasz - cielo


ONON – ONline Olasz Naponta - Tanulj egy olasz szót minden nap!
A mai online olasz szavunk: il cielo – ég
Névelővel: il cielo, un cielo. Többes száma: gli cieli

A mai online olasz példamondataink:
Come é il cielo oggi? – Milyen ma az ég?
Domenica mattina il cielo era bello azzuro, ma il pomeriggio era molto nuvoloso. – Vasárnap délelőtt az ég szép kék volt, de vasárnap délután nagyon felhős volt. 
Ieri sera ho visto molte stelle sul cielo. – Tegnap este sok csillagot láttam az égen.


Egy Giusy Ferreri szám: Ma il cielo é sempre piú blu – De az ég mindig kékebb



ONON – ONline Olasz Naponta – gyere holnap is!
Írj újabb példamondatot a hozzászólások között!
Nézz vissza, hétvégén kijavítom az egész heti hozzászólásokat!

2 megjegyzés:

  1. Az égre néztem, és láttam benne az életem.
    Ho guardato il cielo e ne ho visto la mia vita.

    Az ég szomorúan ragyogott a völgy felett.
    Il cielo é stato splenduto tristemente sopra valle.

    VálaszTörlés
  2. JAVÍTÁS:

    Az égre néztem, és láttam benne az életem. - Ho guardato il cielo e CI ho visto la mia vita.

    Az ég szomorúan ragyogott a völgy felett. - Il cielo SPLENDEVA tristemente sopra LA valle.

    VálaszTörlés