ONON Plusz

2012. augusztus 27., hétfő

ONline olasz - supermercato


ONON – ONline Olasz Naponta - Tanulj egy olasz szót minden nap!

A mai online olasz szavunk: supermercato – szupermarket, áruház
Névelővel: il supermercato, un supermercato. Többes száma: i supermercati

A mai online olasz példamondataink:
Io vado al supermercato solo una volta alla settimana. – Én csak hetente egyszer megyek a szupermarketbe.
Puoi accompagnarmi al supermercato? – El tudsz kísérni (engem) a szupermarketbe?
Domani tutti i supermercati sono chiusi. – Holnap minden szupermarket zárva van.

ONON – ONline Olasz Naponta – gyere holnap is!
Írj újabb példamondatot a hozzászólások között!
Nézz vissza, hétvégén kijavítom az egész heti hozzászólásokat!

2 megjegyzés:

  1. Mikor megérkeztem, az áruház ajtaja zárva volt.
    Quando sono arrivato, la porta del supermercato era chiusa.

    Nem tetszik nekem a sok szupermarket.
    Non mi piacciono i molti supermercati.

    Az áruházat a lakótelep mellett építették fel két évvel ezelőtt.
    Il supermercato é stato costruito accanto al quartiere due anni fa.

    VálaszTörlés
  2. JAVÍTÁS:

    Nem tetszik nekem a sok szupermarket.
    Non mi piacE CHE CI SIANO MOLTI SUPERMERCATI.

    VálaszTörlés