ONON Plusz

2012. február 20., hétfő

ONline olasz - mozzarella


ONON – ONline Olasz Naponta - Tanulj egy olasz szót minden nap!

A mai online olasz szavunk: mozzarella – mozzarella (sajt)
Névelővel: la mozzarella, una mozzarella. Többes száma: le mozzarelle.

A mai online olasz példamondataink:
Prendo un panino con il prosciutto e la mozzarella. – Egy sonkás mozzarellás szendvicset veszek.
Conosci delle buone ricette con la mozzarella? – Ismersz jó mozzarellás recepteket?
Vorrei una pizza margherita con doppia mozzarella. – Egy margherita pizzát szeretnék dupla adag mozzarellával.
Mozzarellás receptek olaszul, videóval: http://ricette.giallozafferano.it/ricette-con-la-Mozzarella/ (jók a receptek, és olasz tanulásnak is nagyon jó!)


ONON – ONline Olasz Naponta – gyere holnap is!

Írj újabb példamondatot a hozzászólások között! Nézz vissza, holnap kijavítom!

3 megjegyzés:

  1. Mi piace mangare mozzarella con pomodoro e con un po' di olio di oliva.
    Ho visto un video della praprazione di una ricetta con la mozzarella.
    Mangare mozzarella é una cosa monto sana.

    VálaszTörlés
  2. Ieri sera ho mangiato un insalata con mozzarella a cena.
    Tegnap este mozzerella salátát ettem vacsorára.
    Mi piace più la mozzarella che il cheddar.
    Jobban szeretem a mozzarellát, mint a cheddar sajtot.

    VálaszTörlés
  3. JAVÍTÁS:

    Mi piace manGIARE LA mozzarella con IL pomodoro e con un po' di olio di oliva.

    Mangare LA mozzarella é una cosa monto sana.

    Ieri sera ho mangiato UN'insalata con LA mozzarella a cena.
    Tegnap este mozzerella salátát ettem vacsorára.

    VálaszTörlés