ONON Plusz

2011. október 7., péntek

ONline olasz - tornare

ONON – ONline Olasz Naponta - Tanulj egy olasz szót minden nap!


A mai online olasz szavunk: tornare – visszamenni, visszajönni, visszatérni

Ragozása: io torno, tu torni, lui/lei torna, noi torniamo, voi tornate, loro tornano.

Participio passato: (essere) tornato.


A mai online olasz példamondataink:

Quando tornate? – Mikor jöttök vissza?

Vado giú per un attimo, torno subito! – Egy pillanatra lemegyek, rögtök visszajövök!

Siamo stati due volte in Italia ma l’anno prossimo vogliamo tornare di nuovo. – Már kétszer voltunk Olaszországban, de jövőre ismét vissza akarunk menni.


ONON – ONline Olasz Naponta – gyere holnap is!

Írj újabb példamondatot a hozzászólások között! Nézz vissza, holnap kijavítom!

Studiamo Cantando! - Olasz dalszöveg magyar fordítással:http://bit.ly/OlaszDalok

2 megjegyzés:

  1. Anche noi vogliamo tornare in Italia al piú spesso possibile.
    Mia sorella non é tornata ancora dalle vacanze, ma la settimana prossima ti raccontó tutto.
    Oggi torno a casa tardi, non aspettami, trovi la cena nel frigorifero. Eh, tu torni a casa tardi ogni giorno, non solamente oggi.

    Mi is vissza akarunk térni Olaszországba, amilyen sűrűn csak lehetséges.
    A húgom nem jött még vissza a nyaralásból, de jövő héten majd mindent elmesélek neked.
    Ma későn jövök haza, ne várj meg, találsz vacsorát a hűtőben. Hát, te minden nap későn jössz haza, nem csak ma.

    VálaszTörlés
  2. JAVÍTÁS:

    Anche noi vogliamo tornare in Italia IL piú spesso possibile. - Mi is vissza akarunk térni Olaszországba, amilyen sűrűn csak lehetséges.

    Mia sorella non é tornata ancora dalle vacanze, ma la settimana prossima ti RACCONTO (JELEN IDŐ) VAGY: RACCONTERÓ (JÖVŐ IDŐ) tutto. - A húgom nem jött még vissza a nyaralásból, de jövő héten majd mindent elmesélek neked.

    Oggi torno a casa tardi, non aspettARMI, trovi la cena nel frigorifero. Eh, tu torni a casa tardi ogni giorno, non solamente oggi. - Ma későn jövök haza, ne várj meg, találsz vacsorát a hűtőben. Hát, te minden nap későn jössz haza, nem csak ma.

    VálaszTörlés