ONON Plusz

2011. március 24., csütörtök

ONline olasz - aiutare

ONON – ONline Olasz Naponta - Tanulj egy olasz szót minden nap!


A mai online olasz szavunk: aiutare – segíteni

Ragozása: io aiuto, tu aiuti, lui/lei aiuta, noi aiutiamo, voi aiutate, loro aiutano.

Passato prossimo: aiutato


A mai online olasz példamondataink:

Chi mi aiuta a fare la spesa? – Ki segít nekem a bevásárlásban?

Giuseppe aiuta molto la sua vecchia mamma. – József sokat segít az idős anyjának.

Sabato e domenica ho aiutato mia sorella a cucinare il pranzo. – Szombaton és vasárnap segítettem a nővéremnek megfőzni az ebédet.


ONON – ONline Olasz Naponta – gyere holnap is!

Írj újabb példamondatot a hozzászólások között! Nézz vissza, holnap kijavítom!


Idén nyáron irány Olaszország! Olasz tanfolyam + nyaralás
Délen, a csizma sarkában:
http://bit.ly/Grottaglie >>>
vagy az Adria partján:
http://bit.ly/Francavilla >>>
kattints a részletekért!

5 megjegyzés:

  1. Io voglio veramente aiutarti.
    Spesso non é facile chiedere aiuto.
    Se hai bisogno di aiuto, puoi contare su di me.
    Ti aiuto a fare questi cose per te.
    Ti ringrazio per avermi aiutato.


    Én tényleg akarok segíteni neked.
    Sokszor nem könnyű segítséget kérni.
    Ha segítségre van szükséged, számíthatsz rám.
    Segítek neked ezeket a dolgokat megcsinálni.
    Köszönöm, hogy segítettél nekem.

    VálaszTörlés
  2. Ti serve aiuto? - Szükséged van segítségre?

    VálaszTörlés
  3. Ieri ho aiutato a fare la pulizia la camera da letto di mia figlia. Tegnap segítettem a lányom hálószobáját kitakarítani.
    Chi mi aiuta a fare il mio compito a casa?
    Ki segít nekem megcsinálni a házi feladatot?
    Puoi aiutare me tradurre questo testo italiana a ungherese? Tudsz nekem segíteni lefordítani ezt az olasz szöveget magyarra?

    VálaszTörlés
  4. Mi aiuti per favore,ho bisogno di un medico,perché sono malata!-Segítsen kérem,orvosra van szükségem , mert beteg vagyok!

    VálaszTörlés
  5. JAVÍTÁS:

    Ti aiuto a fare questE cose (per te). - Segítek neked ezeket a dolgokat megcsinálni.

    Ieri ho aiutato a fare la pulizia NELLA camera da letto di mia figlia. - Tegnap segítettem a lányom hálószobáját kitakarítani.

    Puoi aiutarMI A tradurre questo testo italianO IN ungherese? - Tudsz nekem segíteni lefordítani ezt az olasz szöveget magyarra?

    VálaszTörlés