ONON Plusz

2013. január 16., szerda

ONline olasz - fratello minore


ONON – ONline Olasz Naponta - Tanulj egy olasz szót minden nap!

A mai online olasz szavunk: il fratello minore – öcs
Lehetséges alakjai: il fratello minore, un fratello minore. Többes száma: i fratelli minori

A mai online olasz példamondataink:
Il mio fratello minore solo ha venticinque anni e ma giá é sposato. – Az öcsém csak huszonöt éves,  de már nős.
I fratelli minori della mia amica sono gemelli. – A barátnőmnek az öccsei ikrek.
Lui era come un fratello minore per me. – Ő olyan volt nekem, mint egy öcs.


ONON – ONline Olasz Naponta – gyere holnap is!
Írj újabb példamondatot a hozzászólások között!
Nézz vissza, hétvégén kijavítom az egész heti hozzászólásokat!

3 megjegyzés:

  1. - Come si chiama il tuo piccolo fratello minore?
    - Vieni qui, ho della cioccolata con me!
    - Hogy hivjak a kisocsedet?
    - Gyere ide, van nalam csoki!

    Mio fratello minore ha deciso di essere mia sorella minore a datare da domani. - Az ocsem eldontotte, hogy holnaptol a hugom lesz.

    I miei gemelli fratelli minori hanno insieme altrettanti anni quanti io, l'anno scorso hanno avuto la meta' dei miei. Quanti anni ha il capitano? In attesa delle vostre risposte: Il Capitano :)
    Az iker ocse'im egyutt annyi idosek mint en, tavaly feleannyi idosek voltak. Hany eves a kapitany? Varom valaszotokat: Kapitany :)

    VálaszTörlés
  2. JAVÍTÁS:

    - Come si chiama il tuo piccolo fratello minore? (JOBB: FRATELLINO MINORE)
    - Vieni qui, ho della cioccolata con me!
    - Hogy hivjak a kisocsedet?
    - Gyere ide, van nalam csoki!

    Mio fratello minore ha deciso di essere mia sorella minore a PARTIRE da domani. - Az ocsem eldontotte, hogy holnaptol a hugom lesz.

    I miei fratelli minori GEMELLI hanno insieme altrettanti anni quanti NE HO io, l'anno scorso hanno avuto la meta' dei miei. Quanti anni ha il capitano? In attesa delle vostre risposte: Il Capitano :) - Az iker ocse'im egyutt annyi idosek mint en, tavaly feleannyi idosek voltak. Hany eves a kapitany? Varom valaszotokat: Kapitany :)

    QUESTA VOLTA NON SO LA RISPOSTA! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Non fa niente, ez ketismeretlenes egyenlet :) ! - A kapitany 3 eves! :))

      Törlés