ONON Plusz

2011. január 19., szerda

ONline olasz - vecchio

ONON – ONline Olasz Naponta - Tanulj egy olasz szót minden nap!


A mai online olasz szavunk: vecchio – régi, öreg

Lehetséges alakjai: vecchio, vecchia, vecchi, vecchie.


A mai online olasz példamondataink:

Questi libri sono vecchi. – Ezek a könyvek régiek.

La Befana é una vecchia e benevola strega. – A Befana egy öreg és jóságos boszorkány.

Il mio professore di fisica é molto vecchio, ma non vuole andare in pensione. – A fizikatanárom nagyon öreg, de nem akar nyugdíjba menni.


ONON – ONline Olasz Naponta – gyere holnap is!

Írj újabb példamondatot a hozzászólások között! Nézz vissza, holnap kijavítom!

4 megjegyzés:

  1. Sono stato gia tre volte a Firenze, ma ancora non ho visto il Ponte Vecchio. Alla prossima volta, spero.

    Már háromszor voltam Firenzében, de még nem láttam a Ponte Vecchio-t legközelebb, remélem.

    VálaszTörlés
  2. Mi piacciono molto le chiese vecchie.
    Molto amo guardare i film vecchi di nuovo.La mia nonna é molto vecchia.
    Nagyon tetszenek a régi templomok.Nagyon szeretem újra megnézni a régi filmeket.A nagymamám nagyon idős.

    VálaszTörlés
  3. Ho una Lancia vecchia.Ti piacciono le auto vecchie? Oggi mi sento vecchia.

    Van egy öreg Lanciám.Neked tetszenek az öreg autók? Ma öregnek érzem magam.

    VálaszTörlés
  4. Javìtàs:

    Sono stato già tre volte a Firenze, ma ancora non ho visto il Ponte Vecchio, LA prossima volta, spero. - Már háromszor voltam Firenzében, de még nem láttam a Ponte Vecchio-t legközelebb, remélem.

    Amo MOLTO guardare i film vecchi di nuovo. - Nagyon szeretem újra megnézni a régi filmeket.
    MIA nonna é molto vecchia. - A nagymamám nagyon idős.

    VálaszTörlés