ONON Plusz

2011. január 20., csütörtök

ONline olasz - notte

ONON – ONline Olasz Naponta - Tanulj egy olasz szót minden nap!


A mai online olasz szavunk: notte – éjszaka

Névelővel: la notte, una notte. Többes száma: le notti.

A mai online olasz példamondataink:

Buona notte! – Jó éjszakát!

La mia bambina si sveglia ogni notte. – A kislányom minden éjjel felébred.

Ho studiato per tutta la notte, adesso sono stanco. – Egész éjjel tanultam, most fáradt vagyok.


Una canzone: Ligabue – Certe notti




ONON – ONline Olasz Naponta – gyere holnap is!

Írj újabb példamondatot a hozzászólások között! Nézz vissza, holnap kijavítom!

5 megjegyzés:

  1. Stavo lavorando nel turno di notte la scorsa settimana, ma stanotte farò una buona dormita.
    Az elmúlt héten éjszakás voltam, de ma éjjel kialszom magam.


    Ecco un indovinello! La notte sulla domenica oppure la notte della domenica viene prima?

    VálaszTörlés
  2. Anche mia bambina si svelia ogni notte. Stanotte ho avuto un sogno terribile. Ogni notte il cielo é pieno di stelle.

    Az én kislányom is minden éjjel felébred. Az éjel szörnyű álmom volt. Minden éjjel tele van az ég csillagokkal.

    VálaszTörlés
  3. Javítás:

    La notte sulla domenica oppure la notte della domenica viene prima?(Ezt a mondatot sajnos nem értem...)

    Anche LA mia bambina si sveGLia ogni notte. - Az én kislányom is minden éjjel felébred.

    VálaszTörlés
  4. Nelli:
    Quale successe prima....
    Melyik van előbb. Amolyan találós kérdés lett volna a többieknek. (ui. az egyik Szo-Va, a másik Va-Hé éjjele, ha jól tudom)
    Nem jött át, bocs. :(

    VálaszTörlés
  5. Znorbi!

    Most már értem, hogy mire gondoltál, de így olaszul nincs jelentése a mondatnak.
    Az a mondatrész, hogy "la notte sulla domenica", hibás.
    Ha azt szeretnéd kifejezni, hogy szombat éjszaka, akkor a "sabato notte/la notte del sabato"-t használhatod.
    Magyarul sincs a nap kezdetekor és a nap végekor lévő éjszakára külön szavunk.

    De azért jó kis agymozgató volt! :)

    VálaszTörlés