ONON Plusz

2011. január 4., kedd

ONline olasz - ieri

ONON – ONline Olasz Naponta - Tanulj egy olasz szót minden nap!


A mai online olasz szavunk: ieri - tegnap


A mai online olasz példamondataink:

Cosa hai fatto ieri? – Mit csináltál tegnap?

Ieri sono stato a casa tutto il giorno. – Tegnap egész nap otthon voltam.

Ieri mattina mi sono alzato prestissimo. – Tegnap reggel nagyon korán keltem fel.


ONON – ONline Olasz Naponta – gyere holnap is!

Írj újabb példamondatot a hozzászólások között! Nézz vissza, holnap kijavítom!

4 megjegyzés:

  1. Ieri sono andato a fare shopping.
    Ieri ho scritto una lettera ad un amico di Italia.
    Non so quello che ho fatto ieri.


    Tegnap elmentem vásárolni.
    Tegnap levelet írtam egy Olaszországi ismerősömnek.
    Nem tudom mit csináltam tegnap.

    VálaszTörlés
  2. Ieri sera o studio la lingua italiana.
    Tegnap este az olasz nyelvet tanultam.

    VálaszTörlés
  3. Ieri é piovuto. - tegnap esett az eső.

    VálaszTörlés
  4. Javìtàs:

    Ieri sono andatA a fare shopping. - Tegnap elmentem vásárolni. (Ha làny mondja.)

    Ieri ho scritto una lettera ad un amico dALL' Italia. - Tegnap levelet írtam egy olaszországi ismerősömnek.

    Ieri sera Ho studiATo la lingua italiana. - Tegnap este az olasz nyelvet tanultam.

    VálaszTörlés