ONON Plusz

2012. december 14., péntek

ONline olasz - malato


ONON – ONline Olasz Naponta - Tanulj egy olasz szót minden nap!

A mai online olasz szavunk: malato – beteg
Lehetséges alakjai: malato, malata, malati, malate.

A mai online olasz példamondataink:
Kati é malata, per questo oggi non é andata a scuola. – Kati beteg, ezért nem ment ma iskolába.
Per fortuna mio nonno non é mai malato. – Szerencsére a nagyapám soha nem beteg.
L'ultima volta sono stata malata l'anno scorso. – Utoljára a múlt évben voltam beteg.

ONON – ONline Olasz Naponta – gyere holnap is!
Írj újabb példamondatot a hozzászólások között!
Nézz vissza, hétvégén kijavítom az egész heti hozzászólásokat!

5 megjegyzés:

  1. Ezt tenyleg komolyan gondolod?! Te (agya)beteg vagy!
    Lo pensi davvero sul serio?! Il tuo cervello e' malato!

    Szerdan iddogaltunk egy hangyanyit. Masnap olyan beteg volam, mint a kutya, amelyik kilencszer kolykezett.
    Mercoledi' bevevamo un lilipuziano. L'indomani ero tanto malato quanto la cagna che ha figliato nove volte.

    Ne jatszd a beteget, tudom hogy ma dolgozatot irtok a suliban!
    Non darti malato, io so che oggi scriverete un compito in classe a scuola!

    VálaszTörlés
  2. Sono stata malata giá una settimana fa, ma non ho guarito da allora. - Már egy hete is beteg voltam, de még azóta sem gyógyultam meg. (Sajnos ez igaz is.)

    VálaszTörlés
  3. La settimana scorsa ero malato e non potevo andare a lavorare. - Az elmult heten beteg voltam es nem tudtam dolgozni menni.

    VálaszTörlés
  4. JAVÍTÁS:

    Szerdan iddogaltunk egy hangyanyit. Masnap olyan beteg volam, mint a kutya, amelyik kilencszer kolykezett. - Mercoledi' ABBIAMO BEVUTO un BRICIOLO. L'indomani ero tanto malato quanto la cagna che ha figliato nove volte. (A "CAGNA" EGY KICSIT VULGÁRIS ILYEN SZÖVEGKÖRNYEZETBEN. EZT A KIFEJEZÉST MÉG SOSEM HALLOTTAM OLASZUL, DE MAGYARUL SEM...)

    VálaszTörlés
  5. Sono stata malata ANCHE una settimana fa, ma non SONO guaritA da allora. - Már egy hete is beteg voltam, de még azóta sem gyógyultam meg. (Sajnos ez igaz is.)

    VálaszTörlés